ltVilniaus r. Avižienių gimnazijaGimnazjum w Awiżeniach w rejonie wileńskim
Telefonas: +370 5 240 3344gimnazijaavizieniu@gmail.com

Kelionė į Varšuvą, Zakopanę, Krokuvą ir Veličką

5c, 6c ir 7c klasių mokiniai ir trys mokytojos: Rita Užienė, Renata Aliuk ir Viktorija Dūkštė, birželio 12-14 d. išvyko į trijų dienų kelionę po įspūdingiausias Lenkijos vietoves. Pirmą kelionės dieną apsilankėme Varšuvoje. Ekskursija pėsčiomis po Varšuvos senamiestį neprailgo: pamatėme Karalių pilį – buvusios Lenkijos karalystės simbolį (čia 1791 m. buvo pasirašyta pirmoji Europoje Konstitucija), pabuvojome Pilies aikštėje su karaliaus Žygimanto III-ojo Vazos kolona, grožėjomės Šv. Jono krikštytojo katedra, kurioje palaidoti paskutinieji Mozūrijos kunigaikščiai, pasivaikščiojome senoji turgaus aikštėje su miesto simboliu Undinėlės skulptūra, klausėmės gidės pasakojimų apie gynybinius senamiesčio įtvirtinimus bei vykusius senovėje mūšius, stabtelėjome prie Barbakano, išgirdome jaudinančią istoriją apie karo vaiką ir atidavėme pagarbą prie paminklo mažajam Varšuvos gynėjui ir sukilėlių vadui J.Kilinskiui.

Kitą kelionės dieną aplankėme Zakopanę – miestelį, įsikūrusį gražioje ir jaukioje Tatrų kalnų masyvo papėdėje. Keltuvu – funikulieriumi pakilome į *Gubaluvkos kalną, iš kur atsiveria nuostabi Tatrų bei kaimyninių kalnų masyvų – Gorcų, Pieninų ir Beskidų – panorama. Vaikai turėjo galimybę smagiai, su vėjeliu nusileisti vasaros rogučių trasa nuo kalno. Po pasivaikščiojimo kalnų takeliais grįžome į Zakopanę, kur ekskursija tęsėsi seniausioje miesto dalyje. Apžiūrėjome medinę Atma vilą, tipišką Zakopanės architektūros pavyzdį, kur dabartiniu metu įsikūręs kompozitoriaus Karolio Szymanowskio memorialinis muziejus; laisvu laiku pabuvojome Guralių (kalniečių) nacionaliniame turguje, pasivaikščiojome tik pėstiesiems skirta Krupovki arba seniausia kurorto Kocelnia gatve, kurioje pajutome tikrą spalvingų vietinių gyventojų folklorinę (Podhalės) kultūrą, tradicijas.

Po pietų patraukėme link Krokuvos – karalių miesto, senosios Lenkijos sostinės. Ekskursija į Vavelio kalvą, kurią puošia didingi rūmai – Lenkijos – Lietuvos karalių rezidencija, Vavelio katedra (karaliaus Žygimanto varpas, jo koplyčia, S. Batoro, Jogailos, jo žmonos Jadvygos ir kitų karalių kapai, poeto A. Mickevičiaus palaikai). Apžvalginė ekskursija pėsčiomis po Krokuvos senamiestį: paminklas Žalgirio mūšio 500 – osioms metinėms, Barbakanas (artilerijos bastionas), centriniai senojo miesto vartai, Floriono gatvė, kurioje gyveno garsusis dailininkas J.Mateika, Centrinė turgaus aikštė, Šv. Marijos bažnyčia, Sukenicai (senovinė prekyvietė), Jogailos universiteto kiemeliai.

Trečią kelionės dieną pradėjome Veličkoje. Aplankėme jau 700 metų veikiančią Veličkos druskų kasyklą. Neišdildomą įspūdį paliko ekskursija druskų kasyklų požemiuose (iš druskos sukurtos skulptūros, koplyčios ir bažnyčia 135m gylyje). Dviejų kilometrų turistinė trasa veda kalnakasių iškirstais požemiais, vandens išplautomis olomis, pro požeminius ežerus į garsiąją Kingos bažnyčią.

O po tiek įspūdžių laukė ilga kelionė per Lenkiją namo. Kažkas yra pasakęs, kad „Pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“. Tikimės, kad mes dar „skaitysime“ pasaulio knygą.